Fuck Trademax!
VARNING FÖR TRADEMAX!!!!
Alltså om jag varit arg på dom innan så har det inte varit någonting mot för hur arg jag var igår. Jag var på riktigt så arg så jag skakade. I en månad har vi gått och väntat på badkaret och nu visade det sig att det inte ens har funnits från första början.. Jag pratade med en handläggare i kanske 15 minuter. För att vi skulle få tillbaka våra pengar skulle vi först ordna med returen av deras badkar, ni vet köpa ny förpackning, packa om badkaret, boka upphämtning och vara där för att lämna över det när DHL kommer.. Jag stod fast vid att de kunde glömma det, att det är deras problem och det minsta dom kan göra för att lösa situationen efter allt strul. Men hon var fullkomligt dum i huvudet och vi kom ingenstans så tillslut bad jag om att få prata med chefen. Någon timme senare ringde han upp och han var ju lika inkompetent som föregående. "Den kompensationen vi kan erbjuda är att ni får tillbaka pengarna för det badkaret ni beställt men vi kan inte göra det förrän vi har fått badkaret i retur". Jag anser att det är två helt skilda saker; vi vill ha tillbaka pengarna för det badkaret vi aldrig fått, sen att de skickat ut ett felaktigt badkar har ju ingenting med vår rätta beställning att göra och det problemet borde gå att lösa vid sidan om huvudproblemet. Och att kalla 'pengarna tillbaka för att vi inte kan få det badkaret vi beställt' för "kompensation" är ju efterblivet bara det.
Det värsta är ju att de är totalt nonchalanta och tycker inte alls att detta är deras problem.. De kan inte ens stava till service och att deras oseriösa business ens får fortsätta är ju ett skämt. Jag orkar inte ens rabbla upp alla korkade saker de sa men bara att de försökte få oss att behålla badkaret vi fått felskickat för att slippa mer strul säger ju en hel del. Det badkaret kostade även 1500 kr mindre än det vi beställt så det är klart att de försökte med det. Då hade vi betalat mer för badkaret än vad det egentligen kostade och de hade sluppit ta tillbaka det - vem tjänar på det? Inte är det vi som kunder iaf. Efter 15 minuters samtal även med chefen så fick jag efter mycket om och men igenom att de ska föra tillbaka pengarna först och att de skulle ordna med returen av badkaret.. Kompensation för allt strul kunde vi fortfarande glömma. Vi får väl se hur det går. Jag har en känsla av att vi inte kommer se skymten av våra pengar någonsin igen. Och tack vare Trademax står vi här en månad senare på ruta ett: x antal tusen fattigare utan badkar och med ett felaktigt badkar som vi förmodligen kommer behöva betala för att skicka tillbaka. Toppen.
VARNING FÖR TRADEMAX!!!!