Hockey i Thai!

Johan tog sovmorgon imorse och jag satt ute på balkongen och läste tills han vaknade. Sen åt vi sen frukost tills den stängde 10.30. Första kvällen vi åt i hotellets restaurang nere vid havet så frågade jag as always (om det är lite oklart) om maten var glutenfri. De hade väldig koll och gav mig ett kort där det stod att jag var glutenallergiker som jag kunde visa på frukosten. Jag hade inte en tanke på att ens fråga om glutenfritt vid frukosten utan jag körde på säkra kort och deletade allt som man normalt inte kan äta, men tydligen hade de resurser deluxe. Så nu äter jag olika sorters smörgåsar varje dag, pannkakor och massa annat gott UTÖVER allt det andra goda. Jag dör frukostlyckodöden varje morgon, haha.. Inte ens hotellen i Sverige löser det här med glutenfria pannkakor/våfflor. I'm impressed!

Sen blev det en em nere vid havet i varsin solsäng. Det har varit mulet/växlande idag men supervarmt ändå så det var så skönt att ligga där och bara slappa. Vi har kommit fram till att stekig sol inte riktigt är våran grej. Det är ju så mycket skönare när man kan hänga utan att svettas bort fullständigt (eller bränna sig, haha). Det har regnat på nätterna och det har kommit någon enstaka skur dagtid men annars har det varit fint väder sedan i tisdags. Underbart!

Det blev lite kombinerad lunch-middag vid 17 och sen har vi bara hängt på rummet. Vi tog ett bad, kollade på en film och bara hade det lugnt och skönt. Kl 21 (16.00 svensk tid) var det dags för brors match så då drog vi igång den. Han gjorde en bra match med ett mål och en ass och det blev vinst för Östersund. De toppar serien so far, det ser lovande ut!

Johan har varit lite hängig idag (han ligger några dagar efter mig i förkylningen och lagom när min hals blivit bättre så toppar han sin) så vi valde att göra ingenting särskilt idag, bara vara och ta det lugnt. Jag har haft mer magont också så det blev bra med en "mellandag" på hotellet. Imorgon tänkte vi nog ge oss iväg till en fin strand en bit härifrån.

Jag saknar Hugo och jag är taggad på att få klart huset men annars hade jag kunnat stanna kvar här längre. Även om jag tyvärr tar med mig min vidriga sjukdom överallt så känns allt så mycket enklare när man är på semester. Man flyr ju ifrån verkligheten lite och det är fantastiskt att slippa tänka så mycket och bara vara. Sen känns det på något sätt "lättare" att behöva ta en eftermiddag i sängen här än hemma eftersom allt på något sätt känns enklare här (för mig, just nu). På semester gör man ju som man vill och vår tanke med den här resan var ju att njuta av varandra, göra en "sista resa" innan bebben, vila upp oss och bara vara. Hemma är verkligheten så nära och det blir liksom mer påtagligt att man är sjuk när man inte åker till jobbet på morgonen för att det helt enkelt inte funkar i kombination med att vara sjuk.. Att lägga sig och vila hemma påminner mig bara extremt mycket om allt jag missar för att jag är sjuk men att lägga mig och vila här för att smärtorna är för starka känns liksom mer ok eftersom "alla" gör sånt när man har semester.. Feel me?
Oavsett njuter jag något enormt av att vara här. Jag njuter också av att ha Johan nära dygnet runt, det är ju inget man är bortskämd med hemma med långa jobbdagar (för hans del). Man kan ju tro att man liksom tröttnar lite på varandra när man bara är med varandra dygnet runt två veckor i sträck men icke. Vi har nog varit max 10 meter ifrån varandra under den här resan och ändå kan jag bli kärlekskrank ibland och vill ha ännu mer, haha. Jag vet inte vad som hände med tjejen som vill ha väldigt mycket egentid, som kör sitt eget race och som behöver sin space deluxe i förhållanden. Inte ett spår av henne kvar, haha. Det är väl så här kärlek på riktigt känns I guess. You just can't get enough! #cheesy